Bæredygtig strategi-udvikling

Skal jeres strategi være bæredygtig?

Forløb: Traditionel forretningsudvikling bygger på et mindset, der handler om at vinde. Fremtidens virksomheder udvikler sig med et mindset, der handler om at vinde sammen – og om at gøre en positiv forskel i og for verden. 

Den bæredygtige virksomhed skaber resultater på den korte bane, som finansierer resultaterne på den lange bane. Afkastet fra de økonomiske resultater reinvesteres i virksomhedens samlede værdikæde. Der etableres langsigtede samarbejdsaftaler og partnerskaber for at sikre virksomhedens fremtidige resultater.  

Bæredygtige virksomheder fokuserer i lige så høj grad på miljømæssig og menneskelig bæredygtighed. Virksomheder i det 21. århundrede skal forholde sig til en sammenhængende verden, som er gensidigt afhængig på tværs af landegrænser, kulturer, religioner, markeder, og sprog. Vi er forbundet økonomisk, biologisk og digitalt.

Det er det ikke længere tilstrækkeligt at have grønne tal på den økonomiske bundlinje. Alle bundlinjer skal værd(i)sættes, hvis virksomheden skal levere på sine målsætninger – både på den korte og på den lange bane.

Derfor handler en bæredygtig strategi for din virksomhed ikke kun om miljø, eller om kun om mennesker. Det handler om alle de økosystemer, som din virksomhed er en del af og afhængig af for at leverere til jeres kunder. I dag, i morgen og i fremtiden. Skal vi hjælpe jere med at udvikle jeres næste strategi? Jo flere perspektiver, jo flere mangfoldige øjne I får på jeres virksomhed, jo bedre stillet er I, når verden møder sin næste krise.