Kunderelationer

« Back to Glossary Index

I din Forretningsmodel

<span class="TextRun SCXW153977180 BCX0" lang="DA-DK" xml:lang="DA-DK" data-contrast="none"><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0">E</span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0">n</span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0"> </span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0">forretningsmodel </span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0">illustrerer</span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0">, </span></span><span class="TextRun SCXW153977180 BCX0" lang="DA-DK" xml:lang="DA-DK" data-contrast="none"><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0">hv</span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0">ilke</span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0">n</span></span><span class="TextRun SCXW153977180 BCX0" lang="DA-DK" xml:lang="DA-DK" data-contrast="none"><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0"> værdi</span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0"> </span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0">virksomheden </span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0">tilbyder</span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0">, h</span></span><span class="TextRun SCXW153977180 BCX0" lang="DA-DK" xml:lang="DA-DK" data-contrast="none"><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0">vem</span></span><span class="TextRun SCXW153977180 BCX0" lang="DA-DK" xml:lang="DA-DK" data-contrast="none"><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0"> virksomheden tilbyder værdi</span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0">en til,</span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0"> </span></span><span class="TextRun SCXW153977180 BCX0" lang="DA-DK" xml:lang="DA-DK" data-contrast="none"><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0">hvilke</span></span><span class="TextRun SCXW153977180 BCX0" lang="DA-DK" xml:lang="DA-DK" data-contrast="none"><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0"> ressourcer det kræver at producere/udvikle/ud</span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0">byd</span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0">e værdien, og hvordan virksomheden </span></span><span class="TextRun SCXW153977180 BCX0" lang="DA-DK" xml:lang="DA-DK" data-contrast="none"><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0">transporterer/leverer/markedsfører/kommunikerer værdien til sine kunder.</span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0"> </span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0">I den traditionelle model</span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0"> beregnes virksomhedens forventede udgifter i forbindelse med </span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0">tilblivelsen af værditilbuddet og virksomhedens forventede indtægter i forbindelse med salg</span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0">/leasing/udleje/modtagelse af værditilbuddet. </span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0">Beregningen</span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0"> benyttes til at demonstrere hvorvidt </span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0">det</span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0"> forvented</span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0">e design af værditilbuddet giver et samlet positivt </span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0">eller negativt </span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0">resultat (forventede </span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0">indtægter</span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0"> – forventede </span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0">udgifter = overskud/underskud)</span><span class="NormalTextRun SCXW153977180 BCX0">.</span></span>
" target="_blank" >forretningsmodel skal du beskrive dine kunderelationer. Hvordan forholder du dig til dine kunder, og hvordan forholder de sig til dig? Er du en betroet rådgiver for dine kunder? Er dit produkt en kilde til inspiration, sundhed, ny viden? Er din service en regelmæssig nyhedsstrøm, som din kunde står op til om morgenen, eller er det en trofast følgesvend? Når du definerer relationen, så bliver du klogere på hvor, hvordan og hvor ofte du og dine kunder skal kommunikere med hinanden, før, under og efter en købsproces.

« Back to Glossary Index