Vi arbejder løbende med at gøre vores virksomhed bedre – for planeten og menneskerne på den. Det gør vi i samarbjede med over 6.000 andre certificerede B Corporations i 86 lande og 158 industrier.
Vi vil være en inspiration for vores kunder og vores omgivelser. Vi sætter handling bag vores ord og tester bl.a. ideer og indsigt fra ny forskning hos os selv, før vi anbefaler vores kunder at gøre det samme. Det bygger troværdighed og giver os værdifuld erfaring i vores rådgivning.
Det er en omfattende proces at blive B Corp Certificeret, særligt for en lille virksomhed som os. Alligevel prioriterer vi certificeringen, fordi det hjælper os med at fastholde udviklingen på alle niveauer i virksomheden. Det giver ideer til forbedring og muligheder for større impact.
Vi fik tildelingen i juli 2022 med en score på 88.2 point.
Se vores resultat her:
Hvad betyder det at være Certificeret B Corporation?
Certificerede B CorporationsTM, også kaldet B CorpsTM, er virksomheder, der arbejder for at skabe en mere inklusiv, retfærdig, distribueret og regenerativ økonomi. Certificeret B Corp virksomheder lever op til de højeste standarder for social og miljømæssig ansvarlighed.
For at opnå certificeringen, skal virksomheden dokumentere sin positive effekt, som verificeres af B Lab. Efter første certificering, skal virksomheden recertificeres hver tredje år.


Community
Vi er bevidste om, at vi er en del af et økosystem, som vi påvirker både positivt og negativt, og søger løbende at øge den positive effekt og mindske den negative. Det gør vi blandt andet ved at støtte lokale leverandører og sikre mangfoldighed i vores team. Vi investerer hvert år arbejdstimer pro-bono til rådgivning af grønne iværksættere.
Environment
Vi bidrage positivt til miljøet, ved at donere 1% af vores omsætning til planeten hvert år. Vi kører på cykel, med bus/tog eller i elbil. Vi spiser ikke kød, og vi bruger biogas og solenergi fra egen produktion. Vi har tilvalgt el fra vindmøller, og vi affaldssorterer ALT affald. Vi køber genbrugt IT- og mobiludstyr og medbringer vores egne kaffekopper og vandflasker, når vi er ude af huset. Vi forsøger at inspirere andre til en mere bæredygtig livsstil – uden at pegefingre – men med smil, tips og ideer.


People
Vi har en 4-dages arbejdsuge, hvor medarbejdere har fleksibilitet til at vælge hvor og hvornår, de arbejder.
Der er plads til og efterspørgsel på diversitet, så udover at lære med hinanden til kurser og events, lærer vi af hinandens forskellige uddannelsesbaggrunde og erfaringer.
Governance
Vi har en fælles mission om at bygge en bedre fremtid inden for de planetære grænser én virksomhed, én ejerleder, én iværksætter, og én studerende ad gangen.
Måden, vi sikrer retningen er gennem klarhed omkring alles roller i og ansvar for, at vi når i mål. Derudover er der stor transparens over for og involvering af teamet, da de bedste ideer og beslutninger ofte findes i fællesskab.


Customer
Vi skaber værdi for og sammen med vores kunder. Det gør vi ved at udvikle levedygtige, fremtidssikrede forretningsmodeller og strategier med udgangspunkt i vores viden om forretningsudvikling og kundernes viden om deres virksomhed. Samarbejdet fører til mere bæredygtige virksomheder, hvilket giver en positiv effekt på virksomhedens interne og eksterne omgivelser.
Rejsen fortsætter
Ovenstående er eksempler på, hvad vi gør hver dag for at øge vores positive impact og hele tiden blive bedre.
Vi stræber femadrettet mod at:
- Påvirke endnu flere virksomheder gennem flere projekter og flere samarbejdspartnere
- Løbende forbedre arbejdsvilkårene for vores team gennem dialog og transparens
- Blive bedre til at hjælpe vores kunder, ved hele tiden at opnå mere viden og forny os
- Have en større positiv impact, gennem fokus og nysgerrighed
- Mindre negativ impact, gennem fx mål om 50%+ lokale indkøb fremadrettet